Rebesgették egy ideje, hogy még valamilyen újdonságot bemutat idén a hangvillás gyár - és ahogy lenni szokott, a pletyka nem bizonyult alaptalannak.

Pontosabban szólva az újdonság neve, a Bolt már kiszivárgott, azt azonban egészen jól titokban tartották, hogy milyen motor lesz ez. Tegnap pedig a Daytona Bike Week keretein belül be is mutatták az elsődlegesen az amerikai piacra szánt, hivatalosan (mert ilyen érdekes az ottani terminológia) 2014-es modellnek minősített új cruiserüket.

2014 Yamaha Bolt

Yamaha Bolt - elsődleges piacán, Amerikában V-Star Bolt

A gép technikailag az XVS950A alapjaira épül, a külseje pedig a Harley-Davidson által népszerűvé tett bobber-stílust követi. Rendelkezik azonban számos olyan egyedi vonással, hogy kétséget kizáróan azonosítani lehessen. A matt feketére fényezett alkatrészek és a krómozott kiegészítők játékával legalábbis kellően egyedi hatást értek el a japán dizájnerek.

2014 Yamaha Bolt

Hivatalos gyári besorolása "urban-criuser"

Technikailag az erőforrás megegyezik a V-Star 950 (nálunk Midnight Star) által használttal: 942 köbcentiméteres V2-es, hengerenként 4 szelepes SOHC. A Bolt tömege azonban 33 kilóval kevesebb, szám szerint 245 - akár egészen kezelhető motor is lehet tehát. Az ülésmagasság mindössze 691 milliméter, így valószínűleg az alacsony motorosok fogják szeretni a vasat. Az üzemanyag-tartály is csökkent az XVS-hez képest: 20,5-ről 14,5 literre. Az amerikai specifikáció szerint a tárcsafékekhez nem jár szériában blokkolásgátló.

2014 Yamaha Bolt

Az összkép szép letisztult benyomást kelt

A motoron mellesleg a hangvillás márkajelzés fel sem tűnik, hiszen a Yamaha cruisereit a Nagy Víz túlsó felén a Star márkajelzésről lehet felismerni - így az újdonságon is csak ezen almárka logója jelenik meg a légszűrőházon, illetve maga a típusnév a tankon.

2014 Yamaha Bolt

Éppen ezért nagy kár az ilyen részletekért - már ha a műszerfal nevezhető részletnek

Persze alaposabban szemlélődve számos olyan részlet szúrhat szemet, amely a hagyománytisztelőbb vásárlóknál vélhetően inkább tasziító hatást vált majd ki: a ledes hátsó lámpa vagy éppen a teljesen digitális műszeregység óvatosan fogalmazva is furcsa elegyet alkot a stílusos összképpel.

2014 Yamaha Bolt

Egyelőre hivatalosan nem jelentették be az európai forgalmazást

A Bolt árcéduláján 7'900 dollár, vagyis nagyjából 1,8-1,9 millió forint fityeg. A nyáron érkezik mellé egy "R-Spec", vagyis egy gyárilag kissé felspécizett testvér, amely a 8'290 dollárjáért (nagyjából százezerrel lehet drágább) módosított futómű-elemeket, ülést, egyedi színeket és grafikákat kínál majd. A magyarországi forgalmazásról egyelőre nincs hírünk.

Szerző: Macko (onroad.hu)

Jövőképünk

"Hosszútávú célunk: Életre Szóló Tagok Toborzása. Kiérdemeljük tagjaink hűségét. Odafigyelünk rájuk, kitaláljuk mire van szükségük, és azon dolgozunk, hogy értéket teremtsünk számukra.
Megbízhatóságunkról, rugalmasságunkról és fogékonyságunkról szeretnénk ismertek lenni, hiszen ezek velejárója a gyarapodás, a magas életkor elérése és az elégedettség. Tagjainkat a bizalom, együttműködés és kölcsönös tisztelet légkörében szeretnénk megerősíteni."